Szakmai cikkek
Mi az és hogyan kell megmérni ?
A teljesítménytényező a mindennapi gyakorlatban kifejezi a ténylegesen felhasznált (hatásos) villamos energia és az áramszolgáltatónál jelentkező látszólagos villamos energia igény arányát. Szűkebb értelemben a teljesítménytényezőt csak az alap frekvenciára vonatkoztatják, erre használjuk a cos φ megjelölést (angolul: DPF: displacement factor), tágabb értelemben a látszólagos teljesítménybe beleszámítják a felharmónikusok és zajok okozta veszteséget is( angolul: power factor). Bizonyos érték (ez áramszolgáltatóként változó) alatt a hatásos energiához képest a megnövekedett előállítási és szállítási költségei miatt a szolgáltató „bünteti a rossz cos φ-t”.
Mit lehet vizsgálni ?
A hordozható oszcilloszkópok az asztali oszcilloszkópok tulajdonságaival rendelkeznek. Két vagy négy csatornások, automatikus mérései képességekkel. Továbbá rendelkeznek automatikus triggerelési móddal, single shot és pulzus szélesség triggrelési móddal is. A mély memória (deep memory) tulajdonság lehetővé teszi a számunkra,hogy a hullámalak egy nagyon kis szeletét is képesek legyünk nagy részletességgel vizsgálni.
A 20 MHz és 40 MHz-es kézi ipari oszcilloszkóp kategóriában betöltött 17 éves vezető szerep után a Fluke 123,124 és 125 ScopeMeter vizsgáló eszközök helyébe a
123B, 124B és 125B típusok lépnek
Pár műszer funkciót egy egységbe integrálva a PC szkópok sokkal jobban használhatóak, mint a hagyományos műszerek. Amikor laptoppal együtt használjuk őket akkor egy komplett elektromos laboratóriumot hozhatunk - vihetünk egyetlen laptopnagyságú táskában.
Költséghatékony autódiagnisztika: modern gépjárművek számítógépes hibakeresése PC-s oszcilloszkóppal
Az elmúlt bő két évtizedben a járműgyártók jelentős fejlesztéseket vittek véghez, melyekkel javították járműveik biztonságát, teljesítményét, megbízhatóságát, üzemanyag felhasználását. Ezek a fejlesztések mind megkövetelték az elektronikus rendszerek minél kiterjedtebb felhasználását a gépjárművekben. Az elektronikai alkatrészek folyamatosan javuló megbízhatósága mellett is előforduló meghibásodások esetén az elektronikus vezérlő egységgel (ECM / ECU) felszerelt autó diagnosztizálása komoly feladat. A gyári felszereléssel rendelkező márkaszervizek általában rendelkeznek az adott gyártmányhoz megfelelő high-tech eszközökkel, amelyek segítik a hiba okának feltárását. Szerencsére a független szervizek, mobil autószerelők számára is van egy költséghatékony, mégis eredményesen használható eszköz, az oszcilloszkóp.
Ez az anyag azok számára készült, akik még nem kerültek kapcsolatba a non-kontakt, infravörös elven nyugvó hőmérsékletméréssel. Komoly gondot fordítottunk arra, hogy a témát a lehető legtömörebben és legegyszerűbben járjuk körbe. Azok az olvasók, akik alaposabban szeretnének megismerkedni az infravörös hőmérsékletméréssel, tájékozódhatnak a témával foglalkozó szakmai cikkekből. Az anyag a non-kontakt hőmérsékletmérés gyakorlati megközelítésére fókuszál, és az itt felmerülő kérdésekre ad választ.
Ha Ön a későbbiekben tervezi a non-kontakt hőmérsékletmérés alkalmazását, és további kérdése van a témával kapcsolatban, kérem, küldje el az anyag végén található kérdőívet!